Elveszett, ellopott, eltűnt okmányok bejelentése

Amennyiben magyar okmányát ellopták, vagy elvesztette, ennek tényét be kell jelentenie a magyar hatóságok felé.

A bejelentés megtétele különösen fontos azért, mert az okmányokkal bárki visszaélhet és ebből  nagyon komoly kellemetlenségek támadhatnak. Amennyiben az okmányai elvesztését, ellopását nem jelenti be, a későbbiekben egy esetleges visszaélésért a felelősség Önt terhelheti. Kérjük, hogy a bejelentést először a helyi rendőrségen tegye meg! A rendőrségi jegyzőkönyv birtokában tudja az okmány elvesztését/ellopását a konzulátuson bejelenteni. Rendőrségi időpontfoglaláshoz kattintson ide

A bejelentést követően a konzulátus gondoskodik az okmány letiltásáról.

Okmányai eltulajdonítását, elvesztését Ügyfélkapun keresztül is bejelentheti, illetve intézkedhet okmányai pótlásáról.

Megtalált okmányok bejelentése

Amennyiben valamely korábban elveszett, eltűnt, vagy ellopott magyar okmányát megtalálta, vagy az előkerült, ennek tényét szintén be kell jelentenie a magyar hatóságok felé. Ezt a konzulátuson keresztül is megteheti. 
A bejelentés módja a konzulátuson azonos az okmányok elvesztésének, eltűnésének, ellopásának bejelentésével.

Felhívjuk ugyanakkor a figyelmet, hogy amennyiben okmánya eltulajdonítását/eltűnését korábban a magyar hatóságok felé bejelentette, azok érvénytelenítésre kerültek, így azokkal utazni nem tud. A legcélszerűbb megoldás a megtalált okmány használata helyett új okmány igénylése.